ХОМОНАЈ ПАЛ
Рођен је 28. маја 1922. године у Иригу, у земљорадничкој породици. Детињство проведено на пашњацима сремачких села постаће основни извор његове инспирације. Завршава столарски занат 1938. године, када се сели у Нови Сад, па се до средине шездесетих година бави столарским занатом, интарзијама итд. Почиње да слика од 1964. године. Његову прву самосталну изложбу 1968. године у Галерији Ђуро Салај у Београду посећују Богумил Карлаварис и Ото Бихаљи Мерин и дају прве позитивне критике. До 1992. године живи и ствара у Новом Саду а затим прелази да живи у Кечкемет, где остаје до своје смрти 6. децембра 2010. године.
Основни мотиви његове инспирације је идеализовани пејзаж: призори и лепоте иришких брда са истакнутом питомином. Ређе је сликао урбани пејзаж, портрете и сл. Препознатљив је по оригиналној стилизацији пејзажа, суптилном, сведеном, колориту, контуралној линији, која га одаје као занатлију који се бавио интарзијом. Спој реално-опажајног и имагинарног синтетизован је на инвентиван начин, па су Хомонајеве пасторале препознатљиве по оригиналној стилизацији. Колористички он постиже посебну атмосферу на сликама техником гваша. Сталним додавањем беле боје, он успешно контролише јачину појединих боја. Тај јединствени бојени фон са његових слика реминисценција је на детињство и на детињи поглед у даљину, где је читав видик окупан сунцем, покривен белим велом ваздуха у даљини. Сићушне људске прилике, попут вињета творе јединствене арабеске по дно брда која се смењују са пашњацима. Заузети радовима у пољу, косидбом, бербом, на ливадама, ораницама, брежуљцима, или у слављу свадбе, вашара, играња на снегу савршено су уклопљени унутар композиције, која одише хармонијом и смислом за орнаментално-декоративно. Сведеност у погледу мотива и детаља, откривају га као уметника са израженим смислом за дизајн.
Његове слике налазе се на сталним поставкама галерија и музеја широм света.
За своја дела је више пута награђен, па је поред осталих добио и “Награду за укупан уметнички рад”, на једанаестом међународном бијеналу за наивну и маргиналну уметност, МНМУ, Јагодина, 2003. године.